woensdag 4 februari 2009

Abalone


Toen Moeke naar het verzorgingshuis moest verhuizen
lag deze abaloneschelp op de vensterbank,
of was het op een kastje, dat weet ik niet meer zo goed.
Niemand had belangstelling.

Wanneer ik met mijn beste vriendin bij haar was
moest ik er steeds naar kijken.
De schoonheid van deze binnenkant fascineerde me uitermate.
Dit was niet onopgemerkt gebleven.

Haar huisje moest leeg,
waar laat je alles wat niet in een kamertje past.
Op deze manier ben ik aan deze prachtige schelp gekomen.

Moeke is niet mijn moeder maar de moeke van mijn beste vriendin.
Omdat ik er regelmatig kwam, werd zij ook een beetje mijn moeke.
In 1995 is zij overleden en was ik twee moeders kwijt.
***************************************
Het is bij mensen ook vaak zo
dat de schoonheid van binnen zit en
men dat niet altijd aan de buitenkant kan zien.

IK GELOOF DAT ER GROTE SCHOONHEID LEEFT IN MENSEN

Geen opmerkingen:

Een reactie posten